آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۲۰۸

عنوان پروژه : کنترل سرعت موتورهای القایی به وسیله اینورتر

تعداد صفحات : ۱۷۷

شرح مختصر پروژه:  پروژه حاضر تحت عنوان اینورترهای تک فاز و سه فاز و کنترل سرعت موتورهای القایی به وسیله اینورتر می باشد.این پروژه در ابتدا به بررسی اینورتر ، انواع آن و کاربردهای مختلف اینورتر در صنعت اعم از کنترل سرعت موتور القایی به وسیله اینورتر ، راه اندازی و کنترل پمپ آب ها و.. می پردازد.کار اصلی اینوتر تبدیل برق جریان مستقیم به جریان متناوب (مبدل dc به ac ) می باشد که این کار هم در فرکانس ثابت و هم در فرکانس متغیر انجام می شود. ولتاژ خروجی می تواند در یک فرکانس متغیر یا ثابت دارای دامنه متغیر یا ثابت باشد که ولتاژ خروجی متغیر می تواند با تغییر ولتاژ ورودی dc و ثابت نگهداشتن ضریب تقویت اینوتر بدست آید . از سوی دیگر اگر ولتاژ ورودی dc ثابت و غیرقابل کنترل باشد می توان برای داشتن یک ولتاژ خروجی متغیر از تغییر ضریب تقویت اینوتر که معمولاً با کنترل مدولاسیون عرض پالس ( PWM ) در اینورتر انجام می شود استفاده کرد. ضریب تقویت اینوتر عبارت است از نسبت دامنه ولتاژ ac خروجی به dc ورودی .اینوترها به دو دسته تقسیم می شوند : ۱) اینوترهای تک فاز و ۲) اینورترهای سه فاز .

در کاربردهای با توان بالا از اینورترهای سه فاز استفاده می شود . اینوتر سه فاز را می توان با اتصال موازی سه اینورتر تکفاز پل درست کرد و همچنین باید توجه داشت که جریان گیت آنها باید با هم ۱۲۰o اختلاف فاز داشته باشد تا ولتاژهای سه فاز متقارن ایجاد گردد . برای حذف هارمونیکهای مضرب سه در ولتاژ خروجی می توان از یک تراشی درخروجی اینوتر استفاده کرده و اتصال ثانویه آن را ستاره می بندد و بار را نیز یا مثلث یا ستاره بست

در همین رابطه بخوانید :  کنترل دور موتورهای القایی به روش کنترل برداری و شبیه سازی آن

 اینورترهای سه فاز بسته به نوع کموتاسیون تریستورها به چهار قسمت تقسیم می شوند . الف. اینوتر با مدولاسیون عرض پالس ( PWM ) ، ب. اینوتر با مدار تشدید ، پ. اینوتر با کموتاسیون کمکی ، ت. اینوتر با کموتاسیون تکمیلی . که اگر ولتاژ ورودی اینوتر ، ثابت باشد ، اینوتر با تغذیه ولتاژ ( VSI ) و اگر ورودی ثابت باشد ، آن را اینوتر با تغذیه جریان ( CSI ) می نامند .

اینورتر با تشدید سری:

اینورترهای تشدید سری براساس نوسان جریان تشدید کار می کنند . عناصر کموتاسیون و کلیدزنی ، با بار سری شده و یک مدار با میرایی ضعیف را تشکیل می دهد.به علت مشخصه طبیعی مدار ، جریان عناصر کلیدزنی صفر می شود . اگر عنصر قطع و وصل یک تریستور باشد ، مدار را خود کموتاسیون می گویند . این نوع اینورتر ، شکل موج تقریباً سینوسی با فرکانس زیاد از ۲۰۰ Hz تا ۱۰۰ KHz تولید می کند و عموماً برای قدرت های نسبتاً ثابت ( مثل کوره ها القائی ، مولد اولتراسونیک ، لامپهای فلورسنت و یا امواج رادار زیر آبی ) به کار می رود . به علت فرکانس بالای قطع و وصل ، اندازه عناصر کموتاسیون کوچک است.

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه اینورتر و کنترل سرعت موتورهای القایی

اینورترهای منبع جریان :

در اینورتر منبع جریان ، مدارات کموتاسیون تنها به خازن نیاز داشته و ساده تر هستند.برای بارهای سلفی ، لازم است که دیودهای هرزگرد همراه المانهای قدرت باشند در صورتیکه در یک اینورتر منبع جریان ، ورودی یک منبع جریان است ، جریان خروجی بدون توجه به بار اینورتر ، ثابت نگهداشته شده لیکن ولتاژ خروجی ، مجبور به تغییر می شود . در عمل اینورتر جریان ثابت از یک منبع dc با اندوکتانس بزرگ تغذیه می شود .

اینوتر منبع جریان سه فاز:

اینورتر منبع جریان سه فاز را نشان می دهد که توسط منبع جریان Id تغذیه می شود . در این اینوتر از ۶ کلید S1 تا S6 با کموتاسیون خودی استفاده شده است که به صورت متناوب با پریود ۱۲۰o و با اختلاف فاز ۶۰o هدایت می کند . نوبت هدایت هر کلید به ترتیب شماره آنهاست .

روش های کنترل سرعت موتورهای القایی :

مزایای استفاده از کنترل کننده های دور موتور هم در بهبود بهره وری تولید و هم در صرفه جوئی مصرف انرژی در کاربردهائی نظیر فنها ، پمپها، کمپروسورها و دیگر محرکه های کارخانجات ، در سالهای اخیر کاملا مستند سازی شده است. کنترل کننده های دور موتور قادرند مشخصه های بار را به مشخصه های موتور تطبیق دهند. این اسباب توان راکتیو ناچیزی از شبکه میکشند و لذا نیازی به تابلوهای اصلاح ضریب بار ندارند. در زیر به مزایای استفاده از کنترل دور موتور اشاره میشود.

در همین رابطه بخوانید :  بررسی ترانسفورماتورهای اندازه گیری معمولی و نوری و مقایسه آنها

تغییر و کنترل سرعت چرخش موتورهای القایی به سه روش امکان پذیر است :الف- تغییر تعداد قطبها ب – تغییر مقاومت موثر رتر در موتورهای القایی با رتور سیم پیچی شده :ج – تغییر سرعت با استفاده از تغییر ولتاژ ( یا جریان) و فرکانس برق تغذیه

 کنترل برداری در موتورهای القایی

در روشهای مختلف کنترل اسکالر، ولتاژ یا جریان همراه با فرکانس به عنوان متغیرهای کنترل کننده موتور القایی می باشند. در این حالت گشتاور و شار هر دو تابعی از ولتاژ ( یا جریان) و فرکانسی هستند. لذا این دو متغیر اثر تزویجی متقابل بر یکدیگر داشته و باعث کندی پاسخ موتور القایی نسبت به تغییر سیگنال مرجع ورودی می گردد.

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

20mikham.com-download   دانلود مستقیم  :    دانلود پروژه کنترل سرعت موتورهای القایی و پمپ به وسیله اینورتر

20mikham.com-pasword    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com-size      حجم فایل    :    ۴,۶MB

20mikham.com-home       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی