آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۷۴

عنوان پروژه : منابع تولید پراکنده، نحوه اتصال و تاثیر بر بهره برداری از سیستم قدرت

تعداد صفحات : ۹۶

شرح مختصر پروژه: در فصل اول و دوم انواع منابع تولید پراکنده  که دارای انواع گوناگونی می­باشند بررسی شده است که با توجه به تنوع جغرافیایی در کشور می­توان از بسیاری از این منابع در مناطق مختلف جهت تولید برق استفاده کرد. از دیگر نکات قابل توجه, طبیعت دوست بودن منابع تولید پراکنده  در بسیاری از موارد است که از نظر زیست محیطی بسیار مفید ارزیابی می­شود و همچنین استفاده بسیاری از این مولدها از منابع تجدیدپذیر (Renewable) انرژی میباشد و با توجه به اینکه منابع انرژی فسیلی در حال اتمام می­باشند لزوم استفاده بیشتر از منابع تولید پراکنده به نظر می­رسد.

منابع تولید پراکنده (به اختصار DG) همچنین کاربردهای مختلفی در شبکه­ های توزیع دارند که متناسب با نیازمندی­ های بارهای مختلف می­توانیم از این کاربردها استفاده کنیم. از این جمله می­توانیم به تولید پراکنده آماده به کار که برای تغذیه بارهای حساس به کار می ­رود, کاربردهای محلی و مناطق دوردست و تأمین بار پایه اشاره کنیم.

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه تولید پراکنده و انتخاب بهینه محل نصب آن

در فصل سوم مزایای فنی قابل توجه DG بررسی شده. از جمله این مزایا می­توان به اصلاح ولتاژ, تأمین توان اضطراری و کاهش تلفات اشاره کرد اما مسأله­ای که بیشتر به آن پرداخته شد تأثیر DG بر قابلیت اطمینان سیستم بود که با بررسی قابلیت اطمینان در سیستم­های توزیع و انتقال شامل DG, مشاهده کردیم که استفاده از DG می­تواند ساعات قطعی برق را به حداقل می­رساند و قابلیت اطمینان سیستم را بیشتر می­کند, ضمن اینکه باید توجه داشت, برای استفاده از DG در یک سکشن خاص مطالعات و بررسی­های زیادی لازم است که از آن جمله می­توان به بررسی منحنی تداوم بار آن سکشن و همچنین بررسی مقدار باری که شبکه برای ما تولید می­کند اشاره کرد.

تاثیر منابع تولید پراکنده بر بهره برداری از سیستم های قدرت :

در فصل چهارم نقش ماژولار بودن DG بر هزینه­ها و قابلیت اطمینان بررسی شده که در درجه اول دیده شده ماژولار بودن واحدها تأثیر زیادی بر قابلیت اطمینان دارد و این کار را با بررسی میزان ساعاتی که بار ما تغذیه نمی­شود, در صورت استفاده از آلترناتیوهای مختلف انجام دادیم و مشاهده شد که در صورت استفاده از واحدهای کوچکتر که به صورت موازی با هم کار می­کنند میزان ساعاتی که بار ما تأمین نمی­شود به حداقل می­رسد. سپس با بررسی یک بار در حال رشد و باز هم آلترناتیوهایی که برای تأمین این بار داریم به این نتیجه رسیدیم که در صورت استفاده از واحدهای کوچک و خرید آنها به تناسب رشد بار که باعث می­شود هزینه­ها به آینده موکول شوند و تأخیر در سرمایه­گذاری ما ایجاد شود, هزینه ما بر حسب cents/KWhr کمتر می­شود و این مورد با توجه به اینکه هزینه­های تولید برای ما بسیار مهم هستند باز هم لزوم استفاده از این واحدها را بیشتر نشان می­دهد.

در همین رابطه بخوانید :  بررسی نیروگاه های بخاری ، گازی و سیکل ترکیبی

به صورت خلاصه می­توان گفت:

  • با توجه به نیاز روزافزون کشور به تولید برق, و در نظر گرفتن اینکه منابع انرژی فسیلی رو به اتمام هستند, استفاده از منابع تجدید­پذیر (Renewable) در تولید برق امری ضروری به نظر می­رسد.
  • منابع تولید پراکنده دارای انواع گوناگونی می­باشند که با توجه به شرایط جغرافیایی کشور و همچنین مناطق بسیار دورافتاده کشور می­توانیم از این منابع جهت تولید برق استفاده نماییم.
  • کم کردن تلفات در خطوط انتقال, افزایش عمر تجهیزات, اصلاح ولتاژ, بالا بردن قابلیت اطمینان و … از جمله مزایای فنی این منابع هستند.
  • با توجه به بررسی که انجام دادیم این منابع دارای تأثیرات فنی و اقتصادی زیادی بر بهره­برداری ما از سیستم­های قدرت هستند که می­توانند جهت تأمین توانی مطمئن و با هزینه کمتر به مصرف­کنندگان استفاده شوند.

ماژولار بودن این واحدها ضمن بالا بردن قابلیت اطمینان سیستم و کم شدن ساعات قطعی برق, با به تعویق انداختن سرمایه­گذاری, هزینه تولید را که از مهم­ترین عوامل در تولید می­باشد, کمتر می­کند.

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه اینورتر و کنترل سرعت موتورهای القایی

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

20mikham.com-download   دانلود مستقیم  :    بررسی منابع تولید پراکنده ، نحوه اتصال و تاثیر آن بر بهره برداری از سیستم های قدرت

20mikham.com-pasword    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com-size      حجم فایل    :    ۲,۹۳MB

20mikham.com-home       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی