آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۷۶

عنوان پروژه : بیوماس (زیست توده) و بررسی تولید برق از آن

تعداد صفحات : ۱۶۳

شرح مختصر پروژه: پروژه حاضر تحت عنوان بیوماس (زیست توده) و بررسی تولید برق از آن آماده گردیده است.همانطور که میدانید زیست توده ترجمه لغت بیوماس (Biomass) می باشد و انرژی زیست توده به انرژی حاصل از مواد و موجوداتی گفته میشود که در گذشته نزدیک جاندار بوده اند و حال تبدیل به ضایعات و یا فضولات شده اند.

پروژه حاضر در ۵ فصل و در عناوین : وضعیت انرژی های تجدید پذیر و راهکارهائی جهت بهبود آن ، زیست توده چیست؟ ، روش های استفاده از پسماند ها (زباله ها) به منظور تولید انرژی برق ، استفاده از انرژی بیوگاز زباله های شهری به عنوان سوخت جایگزین و برآورد پتانسیل استحصال انرژی الکتریکی از منابع زیست توده استان خراسان رضوی آماده شده است.

از آنجا که انرژی های فسیلی بنا به دلایل محکم در آینده نزدیک بایستی جای خود را به انرژی های تجدید پذیر بدهند ، تحقیقاتی که با عناوین انرژی های نو و تجدید پذیر از جمله انرژی بیوماس بسیار کاربردی و مفید میباشند.با توجه به بررسی های انجام شده در پروژه بیوماس (زیست توده) و بررسی تولید برق از آن و بر مبنای تحلیل های انجام شده ، میزان انرژی قابل دریافت سالانه از منابع زیست توده حاصل از برآورد سنجی مراکز دفن زائدات جامد شهری زباله ها سامانه های جمع آوری فاضلابهای شهری موجود ، فاضلابهای صنایع غذایی ، زائدات دامی و ضایعات و زائدات کشاورزی و باغی، در یکی از استانهای ایران برابر ۶۶۵۸۷٫۳۱ گیگاوات ساعت برآورد میگردد.

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه نیروگاه های بادی

بطور کلی به کلیه موادی که دارای منشاء زیستی بوده و قابلیت فسادپذیری تجزیه زیستی را داشته باشند ، منابع زیست توده اطلاق می گردد. هرچند که تعاریف متعددی برای منابع زیست توده وجود دارد ، ولی تقریباً مهمترین توصیف این منابع از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۰ میلادی ارائه گردیده است که طی آن آمده است : زیست توده کلیه اجزاء قابل تجزیه زیستی از محصولات فاضلابها و زایدات کشاورزی شامل مواد گیاهی و حیوانی صنایع جنگلی و سایر صنایع مرتبط با آن و زباله های فسادپذیر و قابل تجزیه زیستی شهری و صنعتی می باشند.

برای زیست توده تعاریف مختلف و متنوعی موجود است. برای مثال در یک تعریف ساده می توان گفت: زیست توده شامل کلیه موادی در طبیعت می شود که درگذشته نزدیک جاندار بوده ، ازموجودات زنده بعمل آمده و یا زائدات ، ضایعات و یا فضولات آنها می باشند. زیست توده درمقابل منابع فسیلی مطرح می شود. می دانیم که منشاء منابع فسیلی نیز منابع زیست توده می باشد ولی تفاوت آنها دراین است که منابع فسیلی از منابع زیست توده که درگذشته بسیار دورزنده بوده اند (دهها میلیون سال پیش) و تحت شرایط فشار ودمای خاص حاصل شده اند.

در همین رابطه بخوانید :  بررسی تولید برق از انرژی خورشیدی و دیگر کاربردهای آن

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

20mikham.com-download   دانلود مستقیم  :    دانلود پروژه بیوماس (زیست توده) و بررسی تولید برق از آن

20mikham.com-pasword    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com-size      حجم فایل    :    ۵,۹MB

20mikham.com-home       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی