آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۹۲

عنوان پروژه : پایان نامه نماتد شناسی در کشاورزی

تعداد صفحات : ۲۱۰

شرح مختصر پروژه: کشف نماتدهای انگل گیاهی تا سال ۱۸۵۵ مشخص نشده بود تا اینکه در این سال برکلی Berkeley مشخص کرد که علت غده ای شدن ریشه های خیار روئیده شده در گلخانه های انگلستان وجود نماتد مولد غده ریشه Meloidogyne sp می باشد. دو سال بعد کوهن (Kuhn,1857)در آلمان نماتد Ditylenchus dipsaci را که امروزه نماتد ساقه و پیاز می باشد از روی علف هرز (Teasel) Dipsacus fullonum  شناسایی کرد. در سال ۱۸۵۹ شاخت (Schacht ) وجود نماتد مولد سیست چغندر قند Heterodera schachtii را کشف کرد.

اولین مقاله جامع در مورد نماتدهای آزاد توسط باستین “Bastian” در سال ۱۸۶۵ درباره نماتدهای خانواده Anguillulidae به چاپ رسیده است که وی در آن ۱۰۰ گونه نماتد در ۳۰ ژانر معرفی کرد و همچنین راه های جداسازی نماتدها از خاک و گیاه را مشخص نمود.

در سال ۱۸۷۳اتو بوچلی” Otto Butschli” اولین مشخصات مرفولوژیک نماتدهای آزاد و هم چنین خصوصیاتی را که متمایز کننده جنس های مختلف نماتدها است معرفی نمود و شاید اعتبار بنیان گذاری علم نماتولوژی گیاهی را می توان به او نسبت داد تا به باستین

در همین رابطه بخوانید :  بررسی چند آزمایش مهم در مکانیک

نماتدهای انگل انسان و حیوانات اهلی، سال ها توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. بعضی از انگل های انسانی مثل کرم پیوک یا Guinea worm (Dracunculus medinesis) از ابتدای شروع علم پزشکی شناخته شده بود. یکی از اولین رکوردهای مکتوب در مورد نماتدهای انگل انسان در کتاب  Papyrus Ebers  (۱۵۰۰B.C.)می باشد که درباره کرم روده Ascaris lumbricoides و کرم پیوک نوشته شده است Agatharchides(180 B.C.) ..این کتاب مشخصات کرم پیوک را شرح داده و اپیدمی این بیماری و نحوه معالجه آن در بین قوم یهود را بیان کرده است. اطلاعات دقیق تر در مورد کرم های گرد و پهن را می توان  از نوشته های سقراط (۴۰۰ B.C.) و ارسطو (۳۵۰  B. C.) به دست آورد. بوعلی سینا (۱۰۰۰  A. C.) معالجه کرم سوزنی (Pin worm) Enterobius vermicularis به وسیله تنقیه را توصیه کرده که هم اکنون نیز پذیرفته است (Crofton , 1968).از نمونه های مهم نماتدهای انگل حیوانی می توان کرم تریشین spiralis Trichinella رادر  ماهیچه های خوک نام برد که در سال ۱۸۴۶ توسط Leidy کشف شد. نماتدهای انگل مهره داران قسمت مهمی از علوم جانورشناسی پزشکی و دامپزشکی را تشکیل می دهند که به طور کلی Parasitology نامیده می شود و شامل    Medical Helminthology وHelminthology Veterinary می باشد(Christie,1959).

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه فلو سنجها و کاربرد آنها در آلومینای جاجرم

نماتدها فاقد سیستم تنفسی و گردش خون می باشند. دستگاه گوارش نماتدها از دهان، (mouth) حفره دهانی (Stoma)، مری( Esophagus یا (Pharynx، دریچه مری روده (Cardia)، روده(Intestin)، دریچه انتهائی روده و مخرج(Anus) یا کلواک(Cloack) تشکیل شده است که در فصل های بعدی به طور مفصل شرح داده خواهد شد. در اینجا اشاره می گردد که حفره دهانی یکی از متغیرترین اعضاء بدن نماتدها است و طبقه بندی بسیاری از گروههای مختلف براساس شکل حفره دهانی و تزیینات درون آن از قبیل اسپیر (spear) یا stylet، دندان (teeth) صفحات مختلف (Plates) و دندانه ها (denticles) می باشد. بعد از دهان مری نماتدها یکی دیگر از اعضای متمایز کننده گروه های مختلف است که شامل قسمت ابتدائی مری، حباب میانی مری (دریچه حباب میانی مری) ، حباب انتهائی مری و غدد مترشحه آن می باشد (شکل ۲).

یکی دیگر از خصوصیات مشخصه نماتدها وجود فشار مایع داخل بدن آنها است
turger presure) )و چنانچه یک نماتد زنده را وسیله سوزن سوراخ کنیم مایع داخل بدن با فشار خارج می شود. میزان این فشار حدود ۵/۰ آتمسفر بیشتر از فشار محیط اطراف می باشد که این خاصیت منحصر به نماتدها است.

در همین رابطه بخوانید :  نقش و کاربرد انواع سنسورها در صنعت و بررسی سنسور پارک

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

20mikham.com-download   دانلود مستقیم  :    پایان نامه نماتد شناسی در کشاورزی

20mikham.com-pasword    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com-size      حجم فایل    :    ۶,۱۴MB

20mikham.com-home       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی