آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۷۹

عنوان پروژه : کایزن بهبود و بهیوبی مستمر

تعداد صفحات : ۱۰۹

شرح مختصر پروژه:  معنای کلمه ژاپنی کایزن ، بهبود و جستجو برای بهبود مستمر است ولی این معنا زمانی کامل می شود که مشارکت گروهی را در حین فرایند نداشته باشد فعالیتی کایزنی تلقی نمی شود . ژاپنی ها این واژه را در بسیاری از محاورات روزانه مورد استفاده قرار می دهند . فعل کایزن سور و به معنای توسعه یافتن است . ژاپنی ها در مجموع همواره مجذوب بهبود مستمر می باشند . کایزن واژه ای است که ژاپنی ها با آن بزرگ شده اند ، آنرا می شنوند، می خوانند و به آن عمل می کنند . در بعد فرهنگی آنها توانسته اند آنرا به کار گرفته و منافع سرشاری از ان بدست آورند .

جالب است که بدانیم که ژاپنی ها از همین طرز تفکر در رفتارهایی که زاینده فرهنگ های دیگران است استفاده می کنند و همواره در صدد یافتن نکات مثبتی هستند که از دیگر فرهنگ ها می باشند . آنان نه نتها در مقابل نکات مثبت فرهنگ های جوامع دیگر ، به صرف اینکه آن نکته جزیی از فرهنگ خودی نیست مقاومت نمی کنند بلکه نکته های تازه را در مرحله آغازین تماما پذیرفته و رفته رفته آنرا گام به گام توسعه می دهند .

در همین رابطه بخوانید :  بررسي سیستم اتوماسيون اداري و نقش آن در بهبود تصميم گيري مديران

متاسفانه بسیاری از مشاورین تنها به شناخت متدلوژی های کایزن نظیر حذف اتلافها و تغییر فرایندهای ساخت و نظایر آن پرداخته اند . برای آنها ، همین تمام مقوله کایزن است . باید گفت که این نگرش یک دید مکانیکی و عاری ازتوجه به ماهیت کایزن است ، آنچه که باید تاکید کرد این است که یک سیستم ودیریت موفق باید همواره در صدد پشتیبانی از بهبود مستمر باشد .

برای بر قراری کایزن ، باید تغییرات مناسب در زمینه های ارتباطات ، کارکنان ، مدیریت ، روابط با مشتری ها و تامین کنندگان ایجاد نمود . تفاوت دیگرعده ای که در زمینه کایزن باید شناخت این است که کایزن رویکردی کاربردی داشته و توجه نهایی بر مدیریت فرایندها دارد و این فرایند کوتاه مدت و نتیجه گرانیست . این رویکرد تاکید زیادی بر بهبود فرایندها داشته و نتیجه نگر نیست . مدیریت کایزنی بر توفیقات گام به گام تاکید داشته و معتقد است محیطی را باید ایجاد کرد که در آن از خاطی شناختن کارکنان در بروز نارسایی ها تا حد زیادی احتراز گردد.

در همین رابطه بخوانید :  دسته بندی تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره گسسته (MADM)

کایزن سیستم مدیریتی است که با زمان به پیش می رود

-از بین بردن نتیجه کار

امروزه کارکنان توانایی های بیشتری نسبت به گذشته داشته و از عهده انجام وظایف متنوعی بر می آیند . کارکنان تمایل زیادی برای مشغول شدن به کارهای متنوع دارند و همینطور در صدد افزایش دانش تخصصی و عمق بخشیدن به این دانش هستند .ژاپنی ها شیوه های مدیریت را تغییر دادند . لارم است بدانیم که وقتیکارخانه فری مونت شرکت جنرال موتورز در کالفرنیا با شرکت تویوتاموتور سرمایه گذاری مشترک نمود ژاپنی ها از ۱۸۰شغلی که در آن کارخانه تعریف شده است فقط سه تنوع شغلی تعریف کردند و کارکنان را برای انجام وظایف متنوعی از شغلها توانا ساختند باید دانست که ژاپنی ها خیلی زود دریافتند که شیوه مدیریت تیلوری ، مناسب امروز نیست و لذا شیوه های مدیریت نوین را بکار بستند .

ژاپنی ها در شیوه های مدیریت نوین خود از تئوری نیازهای پنجگانه انسان که توسط مازلو ارائه شده بود و نیز تئوری های دیگری نظیر تئوری X-Y مک گریگور ، تئوری مایو و بهداشت –انگیزش هرزبرگ سود بردند .

در همین رابطه بخوانید :  مقایسه استرس و فرسودگی شغلی در کارکنان ایران خودرو دیزل

فهرست مطالب کایزن بهبود و بهیوبی مستمر

۱- کایزن چیست؟

۲- رویه استاندارد برای کارگاههای آموزشی کایزن

۳- جعبه ابزار کایزن

۴- سیستم پشتیبانی کایزن

۵- کایزن به عنوان سیستم مدیریت نوین

۶- مودا (اتلاف) چیست

۷-۵S

۸- بهبود چیست

۹- دو وظیفه برای هر مدیری در هر سطحی تعریف کنیم

۱۰- در جستجوی ضایعات

۱۱- الگو برداری

۱۲- نظام پیشنهادات

۱۳- اتوماسیون کم هزینه(LCA)

۱۴- ابزارهای مهم در ارتباط با کایزن

۱۵- TPM

۱۶- توسعه عملکرد کیفیت(QFD)

۱۷- مهندسی مجدد

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

20mikham.com-download   دانلود مستقیم  :    کایزن بهبود و بهیوبی مستمر

20mikham.com-pasword    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com-size      حجم فایل    :    ۱,۷MB

20mikham.com-home       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی