آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۶۲

عنوان پروژه : سامانه های خورشیدی و نحوه طراحی و نصب آن

تعداد صفحات : ۴۷

شرح مختصر پروژه:  پروژه حاضر به بررسی انرژی خورشیدی ، اهمیت استفاده از آن، سامانه های خورشیدی و نحوه طراحی و نصب سامانه های فتوولتائیکی پرداخته است.امروزه سامانه های خورشیدی با توان نامحدود نیاز ما به انرژی در یک ناحیه فاقد انرژی الکتریکی را به سادگی برطرف کرده است. طراحی و نصب یک سامانه خورشیدی کم توان امری ساده بوده و در مقابل انتقال برق برای استفاده جزئی دارای هزینه ای به مراتب کمتر می باشد.

استفاده از این انرژی خورشیدی اولا سلامت محیط از نظر آلودگی های مختلف صوتی و زیست محیطی را تضمین می کند و دیگر اینکه بعد از نصب آنها بدون هیچ گونه نیازی به تعمیر سوخت و غیره سالیان سال مورد استفاده قرار می گیرند و همواره منبع انرژی بدون هزینه و قابل اعتماد محسوب می شوند.

سامانه‌های فتوولتاییک ( Photovoltaic system) به پدیده‌ای گویند که در اثر تابش نور بدون استفاده از مکانیزم‌های محرک مکانیکی الکتریسیته (برق) تولید کند، (پدیدهٔ فتوولتاییک (Photovoltaics)).عاملی که این فرایند را به وجود می‌آورد، سلول خورشیدی (Solar cell) نام دارد. سامانه‌های فتوولتائیک که در ابتدا برای کاربردهای فضایی ابداع و تکمیل شده بودند انرژی نوری را مستقیماً به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. اصل مقدماتی در این فناوری اثر فتوالکتریک است که اولین بار به وسیلهٔ اینشتین توضیح داده شده که نور باعث می‌شود الکترون‌ها از ماده جدا شوند.

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه بررسی منابع تغذیه سوئیچینگ و شبیه سازی آنها

در سال ۱۸۳۹ بکرل (Becquerel)، دانشمند فرانسوی موادی را کشف کرد که در هنگام برخورد نور خورشید با آن‌ها جرقه تولید می‌کردند. در دههٔ شصت دانشمندان آزمایشگاه بل برای نخستین بار سیلیکون را در سلول‌های خورشیدی به کار گرفته و توانستند بازده چهار درصدی تبدیل انرژی خورشید به الکتریسیته را به دست آورند. در طی چند سال این صفحات توانستند توان مورد نیاز ماهواره‌ها و سفینه‌ها را تأمین کنند. توسعهٔ PV برای کاربردهای زمینی در زمان اولین بحران نفت در دو جهت خیلی متفاوت آغاز گردید. یکی در جهت فناوری‌های تمرکزی که در آن کاهش هزینه‌ها با وسیله جایگزین کردن سطح PV به وسیلهٔ سطح عدسی صورت می‌گیرد و دیگری در جهت کاهش هزینه‌های مدول‌های PV با استفاده از ساخت صنعتی با حجم زیاد است. هدف اصلی در موسسات تحقیقاتی، به دست آوردن بازدهی بالاتر است. سلول‌های سیلیکونی در حال حاضر به حداکثر بازدهی %۳۰ رسیده‌اند. با روی هم قرار دادن مواد سیلیکونی و گالیمی (پایهٔ گالیم) با سایر مواد نیمه هادی مانند فسفیدایندیم به منظور تشکیل سلول‌های چند پیوندی ای که هر یک از لایه‌های آن‌ها جزء متفاوتی از طیف فرکانسی خورشیدی را جمع‌آوری می‌نماید، می‌توان به ارقام بالاتری برای کارایی نیز رسید.

در همین رابطه بخوانید :  سلول خورشیدی،شبیه سازی و تولید،بررسی انواع نیروگاه ردیاب خورشیدی

برای طراحی و نصب یک سامانه فتوولتائیک چند مرحله در نظر گرفته می شود که این مراحل براساس نیاز، بودجه و هدف تولید در نظر گرفته شده است.

مراحل به شرح زیر است:

  1. تخمین بار
  2. تعیین مقدار کمی و کیفی بانک باتری
  3. تعیین مقدار کمی صفحات فتوولتائیک
  4. تعیین وضعیت دقیق نصب
  5. تعیین مدل شارژ کنترلر
  6. انتخاب مبدل در صورت نیاز به برق متناوب
  7. اتصالات سامانه و ملاحظات ایمنی

 

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

20mikham.com-download   دانلود مستقیم  :    سامانه های خورشیدی و نحوه طراحی و محاسبات آن

20mikham.com-pasword    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com-size      حجم فایل    :    ۱,۸MB

20mikham.com-home       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی