آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۸۷

عنوان پروژه : مقایسه استرس و فرسودگی شغلی در کارکنان ایران خودرو دیزل

تعداد صفحات : ۹۳

شرح مختصر پروژه: هدف از پژوهش حاضر بررسی تفاوت میان استرس و فرسودگی شغلی بین کارمندان اداری و کارگران کارخانه ایران خودرو دیزل می باشد. اهمیت و ضرورت این تحقیق این است که از نتایج این استرسها بروز فرسودگی شغلی در بین آنان است این فرسودگی ناشی از عکس‌العمل مربوط به استرس عوارض زیادی در سازمان و خانواده و زندگی اجتماعی و فردی برجای می‌گذارد که از مهمترین آن ها می توان غیبت کارکنان از کار، تاخیرهای متوالی و کشمکش و تضاد در محیط کار را نام برد و به کاربران نتایج این تحقیق در برنامه‌ریزی های آموزشی گامی موثر باشد تا کسانیکه در آینده به حرفه‌ای وارد خواهند شد با استرسهای شغلی و فرسودگی شغلی و شیوه مقابله با آن آگاه شوند.


در راستای نیل به این هدف تعداد ۳۰ نفر از کارمندان اداری و ۳۰ نفر از کارگران کارخانه ایران خودرو دیزل به صورت تصادفی و دردسترس انتخاب شوند و بعد پرسشنامه‌های مربوطه یعنی پرسشنامه فرسودگی شغلی و پرسشنامه استرس شغلی در اختیار آناعن اقرار گرفت تا به آن پاسخ دهند و پس از اجرا با توجه به فرضیه‌های پژوهش و به منظور نیل به اهداف پژوهش و تجزیه و تحلیل داده‌ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی از شاخص‌های فراوانی نظیر درصد فراوانی، فراوانی و درصد فراوانی تراکمی شاخصهای گرایش مرکزی نظیر میانگین،‌میانه‌و نما، شاخص‌‌های پراکندگی نظیر انحراف معیار و واریانس ، نمودار ،ضریب همبستگی و آزمون معناداری تفاوت میانگین‌های مستقل و آ›مون معناداری ضریب همبستگی استفاده شده است و نتایج آماری زیر بدست آمده است.
۱ـ بین فرسودگی شغلی کارمندان اداری و کارگران تفاوت معناداری وجود ندارد بدین منظور که ۳/۳ % از کارگران نمره بالاتر از میانگین گرفته و دچار فرسودگی شغلی بوده‌اند و ۶/۶% از کارمندان اداری نمره بالاتر از میانگین گرفته‌اند و با توجه به اینکه مقدار t محاسبه شده (۸۹۲/۰) از مقدار t جدول در سطح معناداری ۱% و ۵% ( به ترتیب ۶۶۰/۲ و ۰۰۰۰/۲) آ›مون دو دامنه با درجه آزادی ۵۸ کمتر است بنابراین فرضیه صفر تایید شده می توان اینگونه نتیجه گرفت که بین فرسودگی شغلی مارمندان اداری و کارگران تفاوت معناداری وجود ندارد.
از آن جایی شرایط کاری هم برای کارگران در قسمت تولید و هم برای کارمندان در قسمت اداری مشکلات خاص خود را دارد بنابراین تفاوت بین فرسودگی شغلی کارمندان وو کارگران معنادار نیست.
۲ـ بین میزان استرس کارمندان اداری و کارگران تفاوت معناداری وجود ندارد:
۳/۴۳% از کارگران نمره بالاتر از میانگین گرفته و دچار استرس بالا بوده‌اند و ۳/۳۳ % از کارمندان نمره بالاتر از میانگین گرفته و دچار استرس بالا بوده‌اند و با توجه به اینکه مقدار t محاسبه شده ( ۸۴۷%) از مقدار t جدول در سطح معناداری ۱% و ۵% به ترتیب (۶۶۰/۲ و ۰۰۰/۲) آزمون دو دامنه با درجه آزادی ۵۸ کمتر است بنابراین فرضیع صفر تایید شده بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که بین میزان فرضیه استرس کارمندان اداری و کارگران تفاوت معناداری وجود ندارد.
با توجه به اینکه در مقایسه درصد فراوانهای دو گروه کارمندان و کارگران تفاوت به چشم نمی خورد و این مسئله در برخورد مستقیم باع افراد این دو گروه به چشم می خورد و نشاندهنده این مسئله بود که میزان استرس در بین کارگران و کارمندان تفاوت ندارد.
۳ـ بین فرسودگی شغلی و استرس رابطه معناداری وجود دارد.
جهت بررسی این فرضیه ضریب همبستگی پیرسون و ضریب تعیین بین متغیرهای مورد نظر در کل حجم نمونه محاسبه گردید. ضریب همبستگی پیرسون ۴۳۳/۰ و ضریب تعیین ۷۴/۱۸ بوده با توجه به اینکه مقدار t محاسبه شده در آزمون ضریب همبستگی (۶۵۷/۳) از مقدار t جدول در سطح معناداری ۱% و ۵% (‌به ترتیب ۶۶/۲ و ۰۰/۲) بزرگتر است بنابراین فرضیه صفر رد شده و بین استرس و فرسودگی شغل رابطه وجود دارد.
با ۹۹% اطمیمتن می توان اظهار داشت که همبستگی متوسط مشاهده شده بین استرس و فرسودگی شغلی وجود دارد و قابلیت تعمیم به جامعه آماری مورد نظر را دارا می‌باشد. همچنین در کارکنان ایران خودرو دیزل فرسودگی شغلی به واسطه میزان استرس تبیین می‌شود.
۴ـ بین فرسودگی شغلی و سابقه کار رابطه معناداری وجود ندارد.
جهت بررسی این فرضیه‌ ضریب همبستگی پیرسون و ضریب تعیین بین متغیرهای مورد نظر در کل حجم نمونه محاسبه گردید. ضریب همبستگی پیرسون ۱۶۶% و ضریب تعیین ۷۵/۲ بوده و با توجه به اینکه مقدار t محاسبه شده در آزمون معناداری ضریب همبستگی (۲۸۲/۱) از مقدار t جدول در سطح معناداری ۱% و ۵% ( به ترتیب ۶۶/۲ و ۰۰۰/۲) کوچکتر است بنابراین فرضیه صفر تایید شده و بین فرسودگی شغلی و سابقه کار رابطه معناداری وجود ندارد.
بین فرسودگی شغلی و سابقه کار همبستگی بسیار پایینی مشاهده شده و قابلیت تعمیم به جامعه آماری مورد نظر را دارا نمی باشد همچنین ضریب تعیین محاسبه شده ( ۷۵/۲) نشانگر این است که در کارکنان ایران خودرودیزل تنها ۷۵/۲% از واریانس فرسودگی شغلی به واسطه سابقه تبیین می‌شود. اما این تبیین قابلیت تعمیم به جامعه آماری مورد بررسی را ندارد.

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه بررسی جایگاه خانواده در اسلام

 

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

20mikham.com-download   دانلود مستقیم  :    مقایسه استرس و فرسودگی شغلی در کارکنان ایران خودرو دیزل

20mikham.com-pasword    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com-size      حجم فایل    :    ۱MB

20mikham.com-home       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی