آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۹۷

عنوان پروژه تولید برق بوسیله انرژی تجدید پذیر باد

تعداد صفحات : ۱۴۴

شرح مختصر پروژه: در این پروژه نحوه تولید برق از انرژی باد که یک انرژی تجدید پذیر می باشد توضیح داده شده است.امروزه استفاده از سوختهای فسیلی بالاترین درصد تأمین انرژی را در دنیا به خود اختصاص داده و با توجه به رو به اتمام گذاشتن آن در آینده ای نه چندان دور، نگرانی عمیقی برای جایگزینی آن بوجود آمده است. شاید بتوان گفت که تأمین انرژی برای چند نسل آینده، بزرگترین معضل و کاری بس دشوار خواهد بود. در سال ۲۰۳۰ میلادی مصرف انرژی جهانی ۲ برابر خواهد شد ، تقاضای انرژی جهانی سالانه ۸/۱ درصد بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت مشکل دیگر ، استفاده از سوخت های فسیلی است که با تولید گازهای زیان آور موجب آلودگی هوا  می شوند. ضمن آنکه انتشار گاز دی اکسید کربن به طور متوسط تا ۱/۲ درصد در سال افزایش می یابد و تا سال ۲۰۳۰ به ۴۴ میلیارد تن خواهد رسید که ۲۵ درصد از این میزان مربوط به بخش صنعت و ۴۰ درصد برای خدمات و مصارف خانگی خواهد بود.

انرژی بادی مانند سایر منابع انرژی تجدید پذیر بطور پراکنده روی کره زمین وجود دارد. این انرژی قبل از انقلاب صنعتی به عنوان یک منبع انرژی مورد استفاده قرار می‎گرفت. در طی انقلاب صنعتی، سوختهای فسیلی به سبب  فراوانی، ارزانی و بخصوص قابلیت حمل آنها ، جای انرژی بادی را گرفتند .بحران نفتی سال ۱۹۷۱ میلادی سبب گردید تا دوباره به انرژی باد روی آوردند و از برق حاصل از آن برای اتصال به شبکه برق ، پمپ کردن آب و سرانجام تامین برق نواحی دور افتاده استفاده کنند .در سال های اخیر مشکلات زیست محیطی و مسئله تغییر آب و هوای کره زمین به سبب استفاده زیاد از حد انرژی فسیلی، استفاده از انرژی بادی را افزایش داده است. از سال ۱۹۷۵ میلادی پیشرفت های زیادی در زمینه توربین های بادی مولد برق به دست آمده است . در سال ۱۹۸۰ با اتصال توربین های بادی مولد برق به شبکه ، اولین  بازار چند مگاواتی انرژی بادی در کالیفرنیا به وجود آمد .در پایان سال ۱۹۹۰ ، ظرفیت توربین های بادی مولد برق متصل به شبکه در جهان ، ۳۲۰۰ رسید که تماما مربوط به آمریکا و MW با تولید سالانه به حدود GWh 2000  متعلق  به دانمارک بوده است . در این زمان کشورهای هلند ، آلمان ، انگلستان ، ایتالیا و هندوستان برنامه ملی خود را برای استفاده از انرژی بادی آغاز کردند. بتدریج با پیشرفت فناوری، هزینه تولید انرژی با توربین های بادی کاهش یافته است ، با این همه استفاده همه جانبه از سیستم های مولد برق بادی هنوز آغاز نشده است.

در همین رابطه بخوانید :  نسل آینده شبکه های مخابراتی و ساختمان شبکه نسل آینده (NGN)

آنچه هم اکنون به نوعی در کشورمان قابل لمس است ، بیش از پیش ورود به عرصه انرژی های تجدید پذیر را اجتناب ناپذیر  می کند . بدیهی است کشور عزیزمان توانمندی های بسیار بالایی چه در عرصه منابع و چه در عرصه استعداد های انسانی دارد . امید است بتوان با برنامه ریزی صحیح از بخشی از این توانمندی ها استفاده نمود .

استفاده از تکنولوژی توربینهای بادی به دلایل زیر می تواند یک انتخاب مناسب در مقایسه با سایر منابع انرژی تجدید پذیر باشد :

۱- قیمت پایین توربینهای برق بادی در مقایسه با دیگر صور انرژیهای نو:

هر چند در ابتدای کار توربین های بادی ، قیمت تمام شده برای هر کیلو وات ۳۰ تا ۵۰ سنت بود لیکن هم اکنون به کمتر از ۴ سنت رسیده است. این کاهش قابل توجه را می توان ناشی از موارد زیر دانست :

  1. پیشرفت های قابل توجه تکنولوژی ساخت توربینها و در نتیجه کاهش هزینه تمام شده نهایی
  2. استفاده از سیستم های کامپیوتری به منظور نظارت بر عملکرد و کاربرد توربین ها
  3. ساخت توربین های بزرگ و افزایش تولید برق توسط هر توربین از KW 10 به KW  ۵۰و یا بالاتر
  4. کاهش ریسک سرمایه گذاری در انرژی بادی به سبب استقابل مردم از انرژی های پاک و اقبال دولتها به آن.
در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه نیروگاه های بادی

از سال ۱۹۷۵ میلادی پیشرفت های زیادی در زمینه توربین های بادی مولد برق به دست آمده است . در سال ۱۹۸۰ با اتصال توربین های بادی مولد برق به شبکه ، اولین  بازار چند مگاواتی انرژی بادی در کالیفرنیا به وجود آمد .در پایان سال ۱۹۹۰ ، ظرفیت توربین های بادی مولد برق متصل به شبکه در جهان ، ۳۲۰۰ رسید که تماما مربوط به آمریکا و MW با تولید سالانه به حدود GWh 2000  متعلق  به دانمارک بوده است . در این زمان کشورهای هلند ، آلمان ، انگلستان ، ایتالیا و هندوستان برنامه ملی خود را برای استفاده از انرژی بادی آغاز کردند. بتدریج با پیشرفت فناوری، هزینه تولید انرژی با توربین های بادی کاهش یافته است ، با این همه استفاده همه جانبه از سیستم های مولد برق بادی هنوز آغاز نشده است.

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

20mikham.com-download   دانلود مستقیم  :    پایان نامه تولید برق بوسیله انرژی تجدید پذیر باد

20mikham.com-pasword    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com-size      حجم فایل    :    ۳,۵۸MB

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه بررسی ساختار و خواص الکتریکی نانو لوله های کربنی

20mikham.com-home       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی