آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۹۵

عنوان پروژه : مطالعه بکارگیری خطوط HVDC در شبکه انتقال ایران

تعداد صفحات : ۱۲۱

شرح مختصر پروژه:  برای انتقال انرژی الکتریکی از نیروگاه‌ها به مصرف‌کنندگان، یک سیستم بهم پیوسته مورد نیاز می‌باشد. این سیستم شامل مراکز تولید انرژی، ایستگاه‌ها، خطوط انتقال و یا کابلها و مصرف‌کنندگان می‌باشد.بعلت سهولت تولید و تبدیل ولتاژ و جریان متناوب AC نسبت به جریان مستقیم DC ، جریان متناوب سه‌فاز به عنوان جریان عمومی و عمده سیستم‌های قدرت پذیرفته شده و کلیه تجهیزات و لوازم الکتریکی مصرف‌کنندگان با این سیستم سازگار می‌باشند. تولید جریان مستقیم و تبدیل آن خصوصا” در مقادیر بزرگ، بسیار مشکل بوده و نسبت به جریان متناوب بسیار گران می‌باشد. اما انتقال انرژی الکتریکی با استفاده از سیستم‌های جریان مستقیم ولتاژ بالا (HVDC) به عنوان مکمل سیستم‌های AC و حتی در مواردی جایگزین آنها مطرح می‌باشد.

سرفصل های پایان نامه مطالعه بکارگیری خطوط HVDC در شبکه انتقال ایران

این گزارش مربوط به فاز اول یا فاز مقدماتی پروژۀ “مطالعه بکارگیری خطوط HVDC  در شبکه انتقال ایران” است. در این گزارش معرفی مقدماتی سیسنم‌های انتقال HVDC در قالب ۶ فصل بشرح زیر ارائه گردیده است.

فصل اول به معرفی HVDC و بیان تاریخچه پیدایش آن اختصاص یافته است. دلایل نیاز به HVDC و روند توسعه آن مورد بحث قرار گرفته‌اند.در فصل دوم مزایا و معایب سیستم های HVDC در مقایسه با سیستم های انتقال AC شرح داده شده اند. کاربردهای زیادی برای HVDC معرفی شده اند که در برخی از موارد، HVDC تنها راه حل ممکن می‌باشد.در فصل سوم پیکربندی سیستم‌های HVDC  با معرفی اجزای سیستم و طرح‌ها و ترکیبات مختلف در اینگونه سیستم‌ها ارائه گردیده است.

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه فلو سنجها و کاربرد آنها در آلومینای جاجرم

در فصل چهارم به بیان اصول عملکرد انواع سیستم‌های HVDC پرداخته شده است. علاوه بر این در این فصل سیستم‌های کنترلی طرح‌های مختلف HVDC بطور مختصر و مفید معرفی شده و مشکلات و موانع موجود بررسی گردیده‌اند.فصل پنجم به معرفی نمونه‌هایی از بکارگیری سیستم‌های مرسوم HVDC  که در فصل‌های قبلی معرفی گردیده است، در شبکه‌های برق‌رسانی نقاط مختلف جهان اختصاص یافته است.در فصل ششم تکنولوژی نوین سیستم‌های HVDC با عنوان HVDC LIGHT که مبتنی بر مبدل‌های منبع ولتاژی می‌باشند معرفی شده و قابلیت‌ها و مزایای آنها به همراه یک مثال واقعی ذکر گردیده است.

چــــرا HVDC؟

تقریباً در همه‌ی مراجع اصلی که به انتقال HVDC پرداخته‌اند، ابتدا مقایسه‌ای میان انتقال از نوع DC و انتقال AC انجام گردیده و برتری‌های هر یک نسبت به دیگری شمرده شده است؛ انواع لینک‌های DC، اجزای عمده‌ی یک پست HVDC  و آرایش‌های گوناگون سیستم‌های HVDC به تفصیل توصیف شده است. اما همواره یک سئوال مطرح است و آن اینکه «چــــرا HVDC؟».

یک پاسخ برای این پرسش این است که از انتقال بصورت HVDC برای کاهش تلفات استفاده می‌شود. اما این جواب صحیح نیست چرا که سطح یا میزان تلفات در زمان طراحی سیستم‌های انتقال منظور شده و توسط اندازه‌ی هادی انتخابی تنظیم می‌گردد. چه هادی‌های DC و چه هادی‌های AC، چه در خطوط هوایی و چه در کابل‌های زیر دریا و زیرزمینی، قادر به داشتن تلفات کمتر هستند اما با صرف هزینه‌های بالاتر. علت آن هم این است که باید برای کاهش تلفات، مسافت انتخابی برای عبور خط بزرگتر باشد و این سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود. در هر صورت، پاسخ صحیح سئوال یاد شده این است که عموماً انتخاب اقتصادی به علت یکی از دلایل زیر می‌تواند گزینه‌ی HVDC باشد:

در همین رابطه بخوانید :  کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی و کاربرد آن ها در کنترل دور موتور

امروزه سیستم‌های متعدد HVDC در سرتا سر دنیا در حال کار بوده و بسیاری دیگر نیز در حال ساخت و بهره‌برداری می‌باشد. این سیستم‌ها حجم وسیعی از توان الکتریکی را در مسافتهای طولانی با خطوط انتقال هوایی و یا از طریق کابل‌ها و انتقال زیردریایی با صرفه اقتصادی  بهتر و بدون مشکلات فنی، جابجا می‌نمایند.علاوه بر این سیستم‌های HVDC برای اتصال شبکه های ناهماهنگ و یا بهبود پایداری و حفظ سطح اتصال کوتاه شبکه‌های AC متصل به آنها با کنترل‌پذیری بالایی که دارند، نیز استفاده می‌گردند. امروزه با توجه به پیشرفت‌های وسیعی که در ساخت ادوات نیمه‌هادی با توان‌های بالاتر و قیمت‌های ارزانتر صورت گرفته است، انتقال به صورت HVDC  بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کشور عزیزمان ایران به واسطه وسعت جغرافیایی و بویژه فاصله طولانی بین مراکز تولید بالقوه برق در جنوب و مراکز بزرگ مصرف در شمال، وجود جزایر متعدد که برخی از آنها در آینده بعنوان مراکز تجاری مهم با مصرف بالای انرژی در منطقه مطرح خواهند بود و اتصال شبکه سراسری به شبکه کشورهای همسایه برای مبادلات انرژی، بشدت نیازمند تکنولوژی‌های توانمند و بصرفه انتقال انرژی الکتریکی از جمله HVDC خواهد بود. در این راستا بایستی مطالعات جامعی برای بهره‌وری هرچه بهتر از گزینه‌های مختلف با توجه به معیارهای تعریف شده صورت گیرد.

در همین رابطه بخوانید :  پروژه بررسی انتقال انرژی به وسیله خطوط HVDC و سیستم های قدرت آن

فصل اول : تاریخچه
فصل دوم: مزایا و معایب سیستم HVDC
۲-۱- مزایای HVDC
۲-۲- معایب HVDC
فصل سوم: پیکربندی سیستم HVDC
۳-۱- اجزای سیستم HVDC
۳-۱-۱- ایستگاه‌های مبدلی
۳-۱-۲- خطوط جریان مستقیم
۳-۲- انواع طر‌ح‌های سیستم HVDC
فصل چهارم: اصول عملکرد سیستم‌های HVDC و کنترل آن
۴-۱- عملکرد مبدل‌های HVDC
۴-۲- مشخصه توان راکتیو مبد‌های HVDC
۴-۳- تاثیر قدرت سیستم AC بر سیستم HVDC
۴-۴- کنترل سیستم‌های HVDC
۴-۴-۱- اصول اساسی کنترل
۴-۴-۲- پیاده‌سازی کنترل
عنوان
۴-۴-۳- سیستم‌های کنترل آتش مبدل
۴-۵- کنترل سیستم‌های MTDC
۴-۶- هارمونیک‌ها و فیلترها در سیستم‌های HVDC
۴-۶-۱- هارمونیک‌های طرف جریان متناوب
۴-۶-۲- هارمونیک‌های طرف جریان مستقیم
۴-۷- پاسخ HVDC به خطاها
۴-۷-۱- خطاهای خط جریان مستقیم
۴-۷-۲- خطاهای مبدل
۴-۷-۳- خطاهای سیستم جریان متناوب
فصل پنجم: معرفی چند سیستم HVDC در نقاط مختلف جهان
فصل ششم: سوابق سیستم‌های VSC-HVDC یا HVDC LIGHT
۶-۱- مزایای سیستم VSC-HVDC
۶-۲- ساختار فیزیکی سیستم‌های VSC-HVDC
۶-۳- عملکرد VSC-HVDC
۶-۴- مدولاسیون پهنای پالس
۶-۵- سیستم کنترل VSC-HVDC
۶-۶- معرفی یک سیستم VSC-HVDC
فصل هفتم: نحوه کابل گذاری در زیر دریا و تجهیزا ت مو رد استفاده در آن
مراجع

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

20mikham.com-download   دانلود مستقیم  :    پایان نامه مطالعه بکارگیری خطوط HVDC در شبکه انتقال ایران

20mikham.com-pasword    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com-size      حجم فایل    :    ۴MB

20mikham.com-home       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

——————-——————-—–—-—     ۲۰milkham.com   ———-—–———-———-—————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی