آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۵۲

عنوان پروژه : رله و حفاظت در شبکه انتقال و توزیع برق

تعداد صفحات : ۷۰

شرح مختصر پروژه : این پروژه در ارتباط با مبحث مهم رله و حفاظت در شبکه انتقال و توزیع برق می باشد.در ابتدا شبکه قدرت از تولید تا مصرف تشریح گردیده است.و در فصول بعدی مواردی همچون آرایش ترانسفورماتورهای قدرت  ، اجزاء یک پست انتقال یا فوق توزیع ، ضرورت اتصال به زمین ، سیستم حفاظت اورکارنتی فاز به زمین ، هماهنگ کردن رله های جریانی زمان ثابت ، رله اتومات برای قطع و وصل بانکهای خازنی ،حفاظت فیدر ترانس ،حفاظت جهتی جریان ،حفاظت ترانسفورماتور قدرت ،رله های دیستانس  ، رله دیفرنسیال ، حفاظت باسبار ،  سنکرون کردن شبکه های برق با مولد و یا سنکرون کردن مولدها با هم (سنکرون کردن ژنراتور با شبکه) شرح داده شده است.

پس از نصب و راه اندازی یک سیستم قدرت ، اولین چیزی که نیاز به آن احساس می‌شود ،برخورداری سیستم قدرت از یک حفاظت خوب ، دقیق و اتوماتیک است . در اوایل پیدایش شبکه های قدرت،سعی می‌شد سیستم را در مقابل جریانهای اضافی ( Exess  Currents) حفاظت نماید و اینکار توسط فیوز انجام می‌شد اما با گسترش شبکه ها و تمایل به داشتن حفاظتی انتخاب کننده ( Selective )،یعنی آن نوع از حفاظت که بواسطه آن برای هر خطا  ( Fault) ئی در هر نقطه از شبکه ، مناسبترین عمل قطع انجام شود، سیستم حفاظت Over current    (که اصطلاحاً ماکزیمم جریان گفته می‌شود) مطرح شد و گسترش یافت .

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه حفاظت از ژنراتورها

البته نباید حفاظت اورکارنتی را با حفاظت over  load  ( اضافه بار )،که بر مبنای ظرفیت حرارتی مدار منظور می‌شود،اشتباه گرفت . در حفاظت اخیر اگر بار از مقدار معینی ( معمولاً ۲/۱ برابر جریان نامی‌خط ) بیشتر شود،فرمان قطع رله  صادر می‌شود در حالیکه منظور عمده از طرح حفاظت اورکارنتی آنست که در صورت بروز خطا، رله ها به ترتیب نزدیکی به نقطه اتصالی در نوبت قطع بایستند و در صورت عمل نکردن یک رله،رله بعدی فرمان قطع صادر کند .معمولاً در تنظیم گذاری رله های اورکارنت به گونه ای عمل می‌شود که هر دو منظور حاصل شود.

————–————————————      ۲۰milkham.com     ————–————————————

دانلود مستقیم  : رله و حفاظت در شبکه انتقال و توزیع

رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

حجم فایل    :    ۱,۷MB

منبع فایل    :   ۲۰میخوام

————–————————————      ۲۰milkham.com     ————–————————————

 

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی