آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۴۹

عنوان پروژه : اسیلاتور یا نوسان ساز

تعداد صفحات : ۴۴

شرح مختصر پروژه : پروژه حاضر تحت عنوان اسیلاتور یا نوسان ساز آماده گردیده است.وظیفه یک اسیلاتور یا نوسان ساز ایجاد یک خروجی متناوب است که معمولا دارای خروجی موج سینوسی هستند. اگرچه شکل موج ها میتوانند موج مربعی یا دندانه اره ای نیز داشته باشند.شکل موج ها ممکن است  dc و یا ac باشند.

در واقع اسیلاتور یا نوسان ساز یک مدار فیدبک دار است (که این مدار معمولاً از تعدادی از ترانزیستورها ساخته شده است) که در یک فرکانس خاص نوسان می کند که البته این فرکانس معمولاً قابل تغییر است و در یک محدوده ای قرار دارد (در مبحث VCO ها به این مطلب بیشتر اشاره می شود). معمولاً ساختار اسیلاتور این گونه است که بدون آنکه ورودی به آن اعمال شود، یک خروجی تناوبی ایجاد می کند، به همین دلیل نیاز است که بهره حلقه بسته شکل بالا در فرکانس نوسان (مثلاً  ) به سمت بی نهایت رود.

در همین رابطه بخوانید :  دانلود پروژه بررسی آب گرم کن های خورشیدی و طراحی بهینه آن

نوسان ساز های سینوسی:
نوسان ساز های سینوسی کاربرد گسترده ای در الکترونیک دارند.این نوسان ساز ها منبع حامل فرستنده ها را تامین می کنندوبخشی از مبدل فرکانس را در گیرنده های سوپر هیترودین تشکیل می دهند.نوسان ساز ها در پاک کردن وتولید مغناطیسی در ضبط مغناطیسی و زمانبندی پالس های ساعت در کار های دیجیتال به کار می روند. بسیاری از وسایل اندازه گیری الکترونیکی مثل ظرفیت سنج ها نوسان ساز دارند نوسان ساز های سینوسی انواع مختلفی دارند اما همه آنها از دو بخش اساسی تشکیل می شوند: بخش تعیین کننده فرکانس که ممکن است یک مدار تشدید یا یک شبکه خازن مقاومتی باشد.مدار تشدید بسته به فرکانس لازم می تواند ترکیبی از سلف و خازن فشرده طولی ازخط انتقال یا تشدید کننده حفره ای باشد.البته شبکه های خازن مقاومتی فرکانس طبیعی ندارند ولی می توان از جابه جایی فاز آنها برای تعیین فرکانس نوسان استفاده کرد. دوم بخش نگهدارنده که انرژی رابه مدار تشدید تغذیه می کند تا آن را در حالت نوسان نگه دارد.بخش نگه دارنده به یک تغذیه نیاز دارد. در بسیاری از نوسان ساز ها این قسمت قطعه ای فعال مثل یک ترانزیستور است که پالسهای منظمی را به مدار تشدید تغذیه می کند. شکل دیگری از بخش نگهدارنده تشدید نوسان ساز یک منبع با مقاومت منفی یعنی قطعه یا مداری الکترونیکی است که افزایش ولتاز اعمال شده به آن سبب کاهش جریان آن می شود. قطعات نیمه رسانا یا مدار های متعددی وجود دارند که دارای چنین مشخصه ای هستند. سه دسته مشخص از نوسان ساز ها را می توان دسته بندی کرد که در ادامه این مقاله توضیح داده خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید :  بررسی میدان الکترومغناطیسی اطراف خطوط انتقال فشار قوی

اسیلاتور یا نوسان ساز در رشته های الکترونیک و مخابرات امروزه کاربردهای زیادی دارد.در ادامه با انواع اسیلاتور و کاربردهای آن آشنا میشویم.

انواع اسیلاتور ها :

نوسان ساز کولپیتس – سینوسی

نوسان ساز هارتلی – سینوسی

نوسان ساز آرمسترانگ – سینوسی

مولتی ویبراتور مونوآستابل ( ۱ حالته )  – مربعی

مولتی ویبراتور بای آستابل ( دو حالته)  – مربعی

چند تا از کاربرد اسیلاتورها :

۱ – استفاده برای عمل مدولاسیون

۲ – استفاده برای نوسان سازی رادیویی

۳ – استفاده برای مدارات اینورتر ولتاژ

۴ – استفاده برای راه اندازی میکروکنترلرها و پردازنده ها

۵ – تعیین فرکانس کاری و سرعت پردازنده ها

و . . .

————–————————————      ۲۰milkham.com     ————–————————————

20mikham.com download عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون   دانلود مستقیم  :    دانلود پروژه اسیلاتور یا نوسان ساز

20mikham.com pasword عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com size عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون      حجم فایل    :    ۱,۴۵MB

20mikham.com home عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

————–————————————      ۲۰milkham.com     ————–————————————

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی