آخرین مطالب سایت در ایمیل شما
اگر مایلید آخرین مقالات سایت 20 میخوام برای شما ایمیل شود کافیست ایمیل خود را در کادر پایین وارد و ثبت نمایید،تا در صورت اضافه شدن مقاله ای در سایت به صورت اتوماتیک برای شما ایمیل شود.

ایمیل خود را وارد کنید:

ابتدا ایمیل خود را به طور صحیح (بدون .www)در کادر فوق وارد و سپس روی دکمه ثبت ایمیل ، کلیک نمایید.در پنجره باز شده کد امنیتی نشان داده شده را وارد نمایید و روی کامل شدن درخواست کلیک کنید.حال کافیست به ایمیل خود مراجعه و ایمیل خود را فعال کرده تا ثبت نام شما تکمیل شود....... موفق و پیروز باشید

شماره پروژه : ۱۴۷

عنوان پروژه : تجهیزات الکتریکی و نگهداری از آنها

تعداد صفحات : ۳۳

شرح مختصر پروژه : پروژه حاضر با عنوان تجهیزات الکتریکی و نگهداری از آنها  آماده شده است. که به بررسی عایقهای الکتریکی ، اضافه گرمایش مجاز در هادیهای تجهیزات الکتریکی،ژنراتورهای سنکرون ، راه اندازی مجدد موتورها پس از برگشت ولتاژ ، شرایط غیر نرمال درکار موتورهای و نحوه رفع عیب در آنها ، بهره برداری و نگهداری از ترانس ها و اتو ترانس ها پرداخته است.عایق های موجود در ماشینهای الکتریکی و تجهیزات فشار قوی باید از نظر استقامت در مقابل این نوع پالسها نیز طبقه بندی شده و مشخص شوند. عایقهای الکتریکی با گذشت زمان نیز در اثر آلودگی و جذب رطوبت فاسد شده و خاصیت خود را از دست می دهند .

وقتی که جریان نامی به طور مداوئم در هادیهای الکتریکی عبور میکند موجب گر شدن آنها و ایزولاسیون مجاورشان می شوند. این پدیده عاملی است که محدودیت اساسی را برای باردهی تجهیزات الکتریکی بوجود می آورد .بر اساس استاندارد های معتبر ، حداکثر درجه حرارت مجاز در انواع مواد عایقی بین ۹۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد معین شده است.

در همین رابطه بخوانید :  روش های کنترل سرعت ماشین های القایی و شبیه سازی روش کنترل فازی

تغییرات ولتاژ در ترمینالهای ژنراتور های سنکرون به میزان ۵/۰ +تثیری درقدرت نامی نخواه داشت.ولی در صورتیکه همین تغییرات از ۵ % تجاوز نماید جریان بار را نیز باید برای هر حالت خاص در مقداری که به کمک تست و یا محاسبه قابل حصول است معین نمود ، البته در هر حال نباید قدرت خروجی بیش از مقدار نامی شو.

به لحاظ اینکه موتورهای الکتریکی جز تجهیزات اساسی  حساس می باشند ،عیوب و نقایصی که در انها بروزمی کند باید سریعاً شناسایی و بر طرف گردند .

به همین جهت ذیلاً بعضی از معایب بسیار متداول موتورها و نحوه رفع آنها مختصراً توضیح داده شده است .

۱-هنگام راه اندازی یک الکتروموتور اگر جهت گردش آنمعکوس باشد باید جای دو فاز مختلف را روی ترمینال عوض نمود .

۲- اگر موتوری که استارت می شود به حرکت در امده ولی تولید صدای غیر معمول بنماید و یا با سرعتی کمتر از مقدار ادی به گردش درآید ممکن الست در اثر یکی از علل زیر باشد :

در همین رابطه بخوانید :  کنترل دور موتورهای القایی به روش کنترل برداری و شبیه سازی آن

الف ) قطع یکی از فازهای استاتور که اغلب در اثر سوختن یک فیوز یا اشکال در کلید اتوماتیک و یا قطعی در داخل خود موتور به وجود آمده و در برخی موارد نیز ممکن است یک فاز شبکه قطع شده و تعداد زیادی از مصرف کنند ها منجمله موتورها را دو فاز نماید .

ب ) قطعی یا ضعیف شدن کنتالکت در مدار سیم پیچ روتور (ضعیف شدن اتصالات جوشی در بین قسمتهای مختلف هادیها و رینگهای انتهایی در موتورهای قفسه سنجابی و قطع مدار رئوستا یا معیوب شدن جاروبکها در موتور های با روتور سیم پیچی شده  ).

باید دانست که اگر موتور در حال کار باشد ضعیف شدن اتصالات مدار روتور ، با نوسان عقربه آمپر متر استاتور مشخص شدهو اگر ساکن باشد در موقع استارت به سرعت نرمال خود نخواهد رسید .

————–————————————      ۲۰milkham.com     ————–————————————

20mikham.com download عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون   دانلود مستقیم  :    تجهیزات الکتریکی و نگهداری از آنها

20mikham.com pasword عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون    رمز عبور فایل   :    www.20mikham.com

20mikham.com size عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون      حجم فایل    :    ۱,۰۶MB

در همین رابطه بخوانید :  پروژه تجهیزات سیستم های قدرت و بکارگیری تست های غیر مخرب (NDT)

20mikham.com home عملیات اصلی اجرای پروژه های ساختمانی از نقشه برداری تا فنداسیون       منبع فایل    :    ۲۰میخوام

————–————————————      ۲۰milkham.com     ————–————————————

 

برچسب های این نوشته

ارسال دیدگاه

پشتیبانی